A CES 2025 kiállítás legbizarabb kütyüjei

Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel!

2022, 2023 és 2024 után idén is összegyűjtöttem az aktuális CES (Consumer Electric Show) legfurább, legbizarabb vagy legérdekesebb kütyüjeit. Az idei kiállítást január 9 és 11 között rendezték meg, természetesen rengeteg gyártó volt jelen, és mutatták be jövőbemutató vagy legalábbis annak szánt termékeiket. Idén is belemerültem az Internetbe és összeszedtem azokat az eszközöket, amelyek valamiért kilógtak a sorból. Idén azért a tavalyi és a két évvel ezelőtti helyzethez képest sokkal nehezebb dolgom volt. Jól látható, hogy a techcégek inkább a különböző AI-megoldásokkal voltak elfoglalva, és a tech kütyükre csak kevés figyelem fordult.

Kirin

Ha te is sósabban szereted az ételeidet, de aggódsz az egészségügyi hatások miatt, akkor a Kirin nevű cég, 127 dolláros kanala megoldást jelenthet számodra. A termék ugyanis négy fokozatban állítható apró elektromos impulzusokkal operál, így anélkül élvezhetjük a sósabb ízeket, hogy ténylegesen több sót fogyasztanánk.

A CES-en többen kipróbálták a standnál, és állításuk szerint valóban érezhetően kicsit sósabbnak tűnt az elfogyasztott miso leves. Az egyetlen probléma, hogy az eszköz jelenleg csak Japánban kapható, ami nem meglepő. Bár a magas sófogyasztás világszinten probléma, Japánban a WHO ajánlásának (5 g/nap) kétszeresét fogyasztják az emberek. Igaz, nálunk a magyaroknál ez az érték 14.3g/nap, és elnézve a WHO listáját Kínában és Közép-Kelet-Európában biztosan lenne keresnivalója egy ilyen kanálnak.

Nékojita Fufu

Egy japán cég mutatta be apró, csészére szerelhető kis robotját, ami mindössze annyit tud, hogy helyettünk fújkálja a forró ételt vagy italt. A cég elárulta, hogy az ötlet akkor született meg, mikor az egyik team leadjük, a gyereke számára próbálta hűteni a forró bébiételt, ám nem bírta szuflával és hamar szédülni kezdett illetve kiszáradt a szája.

Mentségükre szóljon, hogy se AI-t nem tettek be, de még a telefonnal sem lehet összekapcsolni, így tényleg csak egy egyszerű, cuki ventillátorról van szó.

Keurig Spicerr

Ez azonban nem mondható el a Keurig nevű cégről, akik úgy gondolták, hogy az LLM-ek berobbanásával egyidőben érdemes lehet újragondolni az olyan alapvetően már kidolgozott és jól működő használati tárgyakat, mint egy egyszerű fűszertartót. Merthogy, a Keurig fűszertartójába fűszerpatronokat helyezhetünk el, és majd az AI a recept alapján megmondja, hogy mennyi fűszert kell beletenni az adott ételbe. Szerencsére tettek egy szabad programot, amikor is mi dönthetjük el az ízlésünknek megfelelően, hogy mennyi bazsalikomot szeretnénk a bolognainkba tenni.

A termék ára egyelőre ismeretlen és jelenleg csak feliratkozni lehet az érdeklődők listájára, de elnézve, hogy receptkönyveket is árulnak a termékhez, simán el tudnék képzelni egy havi/éves feliratkozós üzleti modellt mondjuk 20-30 dollárért.

Birdfy

A különböző, AI-al megtámogatott madáretetőknek és madárlesőknek már úgymond hagyománya van a CES-en, most a Birdfy cég döntött úgy, hogy beszáll a madárkütyü bizniszbe. Ők ugyanis olyan madárfürdetőt hoztak létre, amely érzékeli, ha egy madár éppen a fürdetőben tartózkodik, erről videófelvételt is készít, akár 2K-ban is. Előfizetésért cserébe, pedig az AI még be is azonosítja helyettünk a madarat. Állvány nélkül 250 dolláros árcédulával rendelkezik a termék, a külön megvásárolható állvány 50 dollár extra. Természetesen nekik is van okos madáretetőjük, 420 dolláros árcédulával.

LG AeroCatTower

Az LG-nél gondoltak egyet és összedobták az AeroCatTower nevű kütyüt, ami egy macskafekhely, egy mérleg és egy légtisztító is egyben. Ezzel a cicatulajdonosok többlegyet is üthetnek egy csapásra is. Hiszen a levegőben szálló szőrt így a légtisztító szinte egyből magába tudja szívni, miközben a cicánk éppen a fekhelyén alszik. A beépített mérleg segítségével pedig nyomon követhetjük házikedvencünk súlyának alakulását. Arról nem szól a fáma, hogy a légtisztító mennyire zajos és hogy vajon tesztelték-e valós körülmények között. Ahogy arról sincs információ, hogy mikor tervezik (ha tervezik egyáltalán) forgalomba hozni, és mennyibe kerülne ez a multifunkciós csoda.

In Case of Death

Néha nem lehet teljesen eldönteni, hogy egy-egy kiállító komolyan gondolja-e, vagy csak trollkodik. Ez a helyzet az In Case of Death nevű termékkel is, ami 1500 dollárért cserébe egy olyan csomagot kínál iPad-ekhez, amely halál esetén még utoljára posztol egyet a közösségi média felületekre, és brickeli a tulajdonunkban lévő iPad-et, törölve róla minden információt. A digitális korban bekövetkezett halál kérdése egyre gyakrabban kerül reflektorfénybe, és egyre több cég is kínál valamilyen megoldást a problémára. Ezért nem lenne meglepő, ha az In Case of Death is hasonlóan járna el. A trollkodás elméletét viszont erősíti az erős árcédula, illetve az, hogy csak iPad tulajdonosok számára teszik elérhetővé a terméket/szolgáltatást.

RoboRock

A RoboRock robotporszívókat gyártó cég a CES-en mutatta be a Saros Z70 nevű modelljét, aminek érdekessége, hogy a porszívóba épített robotkar segítségével arrébb tudja tenni az utjába került, földre dobott zoknikat és egyéb ruhákat. De nem ám egyszerűen csak félrelöki, hogy majd a következő körnél megint máshová pakolja, nem. A porszívó van annyira okos, hogy a kijelölt ruhagyűjtőbe vigye a földön talált ruhadarabokat. Mondjuk az nagyon jó kérdés, hogy erre a porszívó gazdája miért nem képes.

Hogy tetszett a poszt?

Van bármi észrevételed?


Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel!